ΕΠΙ ΤΟΥ ΠΙΕΣΤΗΡΙΟΥ...
- Αριθμός ταινιών: 22316
- Αριθμός συν/τών: 759967
- Πρόγραμμα 300 Κινηματογράφων και 18 τηλεοπτικών σταθμών
Τρί 27 Απρ 2010
Ο ΒασιλιάςΤρί 16 Ιουν 2009
Κλειστοί ΔρόμοιΤρί 02 Ιουν 2009
Ο Χαμένος τα παίρνει όλαΤρί 19 Μαϊ 2009
Το Μετέωρο Βήμα Του ΠελαργούΠαρ 15 Φεβ 2008
Κράτησε με (2006)Κυρ 16 Απρ 2006
Παντελής Βούλγαρης –Τα Πέτρινα Χρόνια (1985)
Ελληνική Ιστορία- Πολιτική Μυθολογία- Αισθητική παράδοση
Οι δύο πρώτες ταινίες μικρού μήκους του Παντελή Βούλγαρη "Ο Κλέφτης" (1965) και "Ο Τζίμης, ο Τίγρης" (1966) κατέρριψαν τα στερεότυπα του εμπορικού κινηματογράφου, ενώ οι ταινίες του που ακολούθησαν τα επόμενα 40 χρόνια, όπως "Το Προξενιό της Άννας" (1972), "Ο Μεγάλος Ερωτικός" (1973) και το "Όλα Είναι Δρόμος" (1998), "Η Φανέλα Με Το Νούμερο 9" (1998), "Νύφες" (2004), συνετέλεσαν καθοριστικά στην ανανέωση της Ελληνικής κινηματογραφίας. Ο Παντελής Βούλγαρης ανήκει στη γενιά των σκηνοθετών που ίδρυσαν τον Νέο Ελληνικό Κινηματογράφο τόσο θεματικά όσο και αισθητικά δημιουργώντας μια νέα τάση άμεσα συνδεδεμένη με την ελληνική κινηματογραφική παράδοση. Οι ταινίες του διακρίνονται από καλλιτεχνική πολυμορφία και την προσωπική σφραγίδα του σκηνοθέτη ενώ- χωρίς να μιμούνται τους Χολυγουντιανούς μηχανισμούς- είχαν και εμπορική επιτυχία. Ο Παντελής Βούλγαρης ένωσε με τις ταινίες του το ‘παλιό ελληνικό σινεμά’ με τις νέες και πρωτοπόρες τάσεις της δεκαετίας του 60. Η σκηνοθετική του προσέγγιση αγγίζει την καθημερινότητα και το ανθρώπινο ενώ η αίσθηση που αφήνουν οι ταινίες του στο θεατή είναι έντονα συναισθήματα και προβληματισμός. Ακριβώς για αυτή την αμεσότητα και την ανθρωπιά που εκφράζουν οι ταινίες του, παραμένουν διαχρονικές και έχουν διεθνή φήμη.

Η ταινία δεν είναι καθαρά πολιτική. Ο σκηνοθέτης παρουσιάζει το δράμα των πρωταγωνιστών του- και κατ`επέκταση της κοινωνίας- σε μια ανήσυχη πραγματικότητα. Η ταινία δεν είναι ‘ιστορική’. Μέσα από την καθημερινότητα και τις πράξεις των πρωταγωνιστών ξεδιπλώνεται η ουσία της ανθρώπινης ύπαρξης. Ο Βούλγαρης εστιάζει περισσότερο στο ανθρώπινο συναίσθημα παρά σε ιστορικά γεγονότα. Οι ηθοποιοί μεταφέρουν στην οθόνη τα βιώματα μιας εποχής όπου υπήρχε μεγάλη απόσταση ανάμεσα στις επιθυμίες και στην πραγματικότητα. Η Θέμις Μπαζάκα κέρδισε το βραβειο Α Γυναικείου Ρόλου στο φεστιβάλ της Βενετίας για την καταπληκτική ερμηνεία της ως Ελένη Υφαντή. Καταλυτική είναι και η μουσική επένδυση η οποία στιγμάτισε τόσο την ταινία όσο και τον δημιουργό Σταμάτη Σπανουδάκη. Ο ήχος του κλαρίνου (Βασίλης Σαλέας) κορυφώνει την μελαγχολία των πρωταγωνιστών και σημαδεύει την συγκεκριμένη κοινωνικο-πολιτική Ελληνική πραγματικότητα. Ο σκηνοθέτης σε συνέντευξή του, μιλώντας για τη σημασία της μουσικής στις ταινίες του, τόνισε τη σύνδεσή της με την Ελλάδα και την ανθρώπινη ψυχή: ‘Η Ελλάδα είναι μια χώρα που χρησιμοποιεί πολύ τη μουσική. Την ακούς από το διπλανό σπίτι, την ακούς από τον ταξιτζή που βάζει μουσική. Ερωτευτήκαμε με τη μουσική, αγωνιστήκαμε με τη μουσική, κυνηγηθήκαμε με τη μουσική.’

Βαθμολογία:









Αυτή τη στιγμή δεν είστε συνδεδεμένος. Συνδεθείτε ή κάντε εγγραφή για να σχολιάσετε.